Radjahstan camelsafarie bollywood - Reisverslag uit Pushkar, India van Wieger Brug - WaarBenJij.nu Radjahstan camelsafarie bollywood - Reisverslag uit Pushkar, India van Wieger Brug - WaarBenJij.nu

Radjahstan camelsafarie bollywood

Blijf op de hoogte en volg Wieger

07 Februari 2015 | India, Pushkar

Ik probeer dit in de bus van Mumbai naar Goa te typen. De 'sleeperbus' hobbelt enorm slapen kan ik wel vergeten. Gelukkig kan ik voor het eerst wel rechtop zitten. Dat is heel 'comfietieble' ;-)

Je gelooft het niet maar met deze vorm van reizen heb je het retedruk. Je moet je reizen plannen, de goedkoopste opties uitzoeken en uiteraard wil je alles bekijken. Internet is ultratraag en vaak helemaal off. Dus ik loop achter met mijn blog. Ik pak de draad op bij 21 jan in Pushkar.
Pushkar is een vredig rustig plaatsje. Veel backpackers blijven hier langer hangen en er zijn veel longstayers, inkopers voor hippymarkten in hometown.
In Pushkar wordt je niet lastig gevallen door winkeliers 'hey my vriend how are you?' en er is een prachtig meer. De sfeer is gemoedelijk, wellicht omdat het een heilig dorp is. Hindugod Brama vernoemde deze plaats naar de bloem Pushpa die hier op aarde terecht kwam. Ter ere hiervan bouwde men een tempel, de enige Bramatempel in heel India.
Mensen leven daarom veganistisch en als tourist heb je je hierbij aan te sluiten. In restaurants dus geen gerechten met vlees vis en ei. Ook geen alcohol. We ontdekten dat er via het 'illegale circuit' wel een kippetje is te krijgen maar dan moet je hem zelf klaar maken. Na lang zoeken vonden we een tentje dat ei serveert; Funky monkey. Ik blijf 5 dagen in Pushkar. Uiteraard ga ik kijken bij een van de vele trouwerijen. Het is een vrolijk en kleurrijk feest, we drinken thee en iedereen wil met je praten.

Op 26 jan neem ik samen met mijn ,Poolse en Italiaanse vrienden de bus naar Djaiselmer. Djaisalmer ligt niet ver van de Pakistaanse grens en is bekend van het enorme ford van zandsteen en van de camelsafaries.
De pool is een excentrieke maar erg grappige opium en cannabisjunk. We noemen hem Baba omdat hij de hele dag met zijn hoofd wiebelt en oranje gewaden draagt. Met Baba en Salvatore een Poolse vrouw en twee Duitsers doen we een camelsafarie. Het is prachtig. We slapen buiten er wordt primitief gekookt op houtvuur door onze begeleiders . Echt heet is het niet maar de zon Is fel. Eenmaal terug zijn we ook weer blij want na een poosje woestijn is het toch steeds een herhaling van veel zand, geitjes en antilopen. Boven wen je niet echt aan de spagaathouding op de kamelen...

Na Djaisalmer reis ik met Salvatore in de sleeperbus naar Udaipur waar we om 5 am. aankomen. In tegenstelling tot wat het woord suggereerd is de sleeperbus alles behalve een plaats waarin je kunt slapen. Doodmoe komen we de volgende ochtend om 5 uur aan. Het is donker en alles is gesloten. Onze tuktukdriver zet ons af bij een hotel waar we nog wat slaap pakken.
Udaipur is een vriendelijke stad aan een meer. Het heeft een prachtig paleis je kunt er heerlijk eten en de mensen zijn vriendelijk. Ik blijf maar twee dagen, Salvatore vertrekt een dag eerder. Dit is mijn Laatste stop in Radjahstan Snel koop ik nog een paar typische Radjahstan souvenirs en vertrek naar Mumbai!

Mumbai is de stad met alle mogelijkheden. Superrijken en de armste sloebers bij elkaar. Maar de economie groeit als kool en op straat doet het Westers aan. Ik blijf maar twee dagen en drie nachten. Geheel toevallig ontmoet ik mijn Italiaanse vriend weer. Hij zit in hetzelfde hotel! Echt ongelofelijk toevallig. Even later krijg ik een appje van een Amsterdamse vriendin. We zijn -alweer ongepland- tegelijk aangekomen in Mumbai! We spreken snel af in het bekende CAFE Leopold. Echt leuk om haar daar te ontmoeten.

De filmindustrie in Mumbai werft volop westerse volunteers om te figureren in Bollywoodfilms. Ze wachten je op in je hotel dus de volgende dag sta ik samen met 30 anderen op de set van een Indiaase film! We krijgen 500 roepies voor een dag wachten en figureren in een nagebootste psychiatrische gevangenis. Het wachten is echt geen pretje maar dat hebben we er graag voor over. De dag duurt van 8.00 tot 22.00.

Next vanuit sunny Goa

  • 07 Februari 2015 - 15:11

    Connie:

    Wat grappig in de spagaat op de kameel en meespelen in een Hollywood productie. Ik geniet van je verhalen. Leuk!! Liefs Connie

  • 07 Februari 2015 - 17:30

    Matthijs:

    Klinkt allemaal goed Wieg en wat leuk dat je gewoon in een Boolywood film zit ........ en Actie!

  • 07 Februari 2015 - 20:09

    Ellen:

    Lieve Wieger, fijn weer van je te horen. Fascinerend land en in een Bollywoodfilm, wat wil je nog meer. Lieve groetjes van mijn moeder en mij.

  • 08 Februari 2015 - 08:10

    Richard:

    Bedankt voor de update. Mooi al die verschillen te zien/lezen. Geniet er van! Hartelijke groet, Richard

  • 10 Februari 2015 - 19:42

    Urs:

    Ik wacht met smart op de trailer van je filmdebuut én op de foto van je spagaat ;-)

  • 20 Februari 2015 - 21:09

    Marjolein:

    He Wieger, mooi om te zien en te horen wat je allemaal meemaakt.

    Even ter info. wij zijn tot en met 15 maart in Spanje. Wanneer kom je weer deze kant uit??
    Liefs Marjolein en Jan-Willem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pushkar

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2015

Zuid India

28 Februari 2015

Goa en Hampi

07 Februari 2015

Radjahstan camelsafarie bollywood

19 Januari 2015

Agra Jaipur

16 Januari 2015

Varanasi
Wieger

Nepal en India

Actief sinds 17 Dec. 2014
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 3732

Voorgaande reizen:

17 December 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: