Varanasi - Reisverslag uit Benares, India van Wieger Brug - WaarBenJij.nu Varanasi - Reisverslag uit Benares, India van Wieger Brug - WaarBenJij.nu

Varanasi

Blijf op de hoogte en volg Wieger

16 Januari 2015 | India, Benares

In Pokhora verwachtte ik zonder al te veel poespas die enorme bergen te kunnen zien zoals op de plaatjes van de pokhorapromoti. Helaas, ik zie ze niet. Ook na lange bergwandelingen; niets.
Tijdens een van die wandelingen heb ik een leuke ontmoeting met een 49 jarige man met rastakapsel en lange grijs/bruine baard. Hij woont samen met zijn12 jarige dochter in een hutje op de berg. Ik blijf een uurtje of twee bij hem. We drinken zijn kruidenthee en roken samen een joint in zijn huisje. Bij vertrek koop ik een ketting en armband uit zijn rommeldoos en allebei zijn we blij.

Vanwege de kou besluit ik toch niet naar Rishikesh, maar naar het iets zuidelijker gelegen Varanasi te gaan. De 31 uur durende reis met gammele bussen is zacht gezegd niet prettig.

Bij de grens met India stap ik over op een Indiase bus. De chauffeur, sjaal om zijn hoofd, lange zwarte haren en baard en woeste donkere ogen heeft een doel: zo snel mogelijk naar Varanasi ! Hij vormt een soort twee-eenheid met zijn smerige rammelbak. Het wordt een wildemansrit met heel veel getoeter. Uiteindelijk bereiken we het einddoel bijna een uur eerder dan gepland ! :)

In Varanasi bivakkeer ik vlakbij 'burning gath' waar aan de lopende band lijken worden verbrand in de Ganges. Ik heb alle mogelijkheden om dat van dichtbij te kunnen bekijken. De lijken worden op brancards in hoog tempo aangevoerd. Ze zijn ingepakt in glimmende oranje gewaden dus je ziet geen lichamen gelukkig. De mensen laten je graag meekijken maar fotograferen mag niet.
De wijk aan de Ganges, is een wirwar van hele smalle straatjes. Ik verdwaal voortdurend. Het is er ook erg smerig vanwege de koeienpoep het open riool en alle rotzooi die op straat wordt gegooid. Niet gek dat je geregeld ratten tegenkomt.
Varanasi is een lust voor het oog. Je waant je in de middeleeuwen. Kleurrijke vrouwen doen de was in de Ganges en er wordt ook in gebaad. De stad is het mooist vanaf de Ganges en net als alle andere touristen neem ik uiteraard bij zonsopgang een bootje om dat te kunnen zien. Het is echt prachtig.


  • 16 Januari 2015 - 18:24

    Emma:

    High papa (oh wat een slechte grap),

    Gaaf wat je allemaal al hebt kunnen doen en fijn dat het nu wat warmer is, ook al is het ook redelijk vies. Geniet er nog even van!

    Kusjes Emma

  • 16 Januari 2015 - 19:23

    Matthijs:

    Gaaf Wieg, wat een mooie belevenissen.
    Fijn dat je je weg goed kunt vinden!
    Take care!
    Gr.
    Matthijs

  • 16 Januari 2015 - 22:18

    Connie:

    Dank voor je mooie verhalen Wieger. Lekker bezig! Maar er zijn daar echt bergen hoor! Hoe vond je deTaj Mahal?
    liefs
    Connie

  • 17 Januari 2015 - 06:29

    Richard:

    Ha Wieger,
    Dompel lekker onder in de gebruiken van het land. Als je terug bent in NL waardeer je het des te meer.
    Geniet!

    Hartelijke groet,
    Richard

  • 17 Januari 2015 - 18:52

    Karin:

    Hoi Wieger,
    elke keer weer erg leuk om je verhalen te lezen. Je maakt erg veel mee wat een ander nooit zal zien. Hopelijk ik wel want heb een reisleider ontmoet die me in oktober mee wil nemen naar Nepal!
    Geniet van al je ervaringen. Dit die je vast niet Heeel snel weer. Ik wens je verder een erg goede en avontuurlijke reis toe..best nog lang te gaan...heerlijk toch?!

  • 18 Januari 2015 - 17:40

    Ellen De Ree:

    Hoi Wieger, fijn om je verhalen te lezen. Met heimwee aan Nepal, waar wij toch zeker al weer meer dan 15 jaar geleden zijn geweest. India nog nooit. Geniet ervan! Groetjes, Ellen

  • 19 Januari 2015 - 09:42

    Jelke Vellinga:

    Hoi Wieger,
    Wat een avontuur daar, mooie verhalen en een hele belevenis. ik wens jou nog veel plezier en wij zien de verhalen wel weer langs komen. Pas goed op je zelf. groetjes Jelke en Ingrid, Jildou en Simone.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Benares

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2015

Zuid India

28 Februari 2015

Goa en Hampi

07 Februari 2015

Radjahstan camelsafarie bollywood

19 Januari 2015

Agra Jaipur

16 Januari 2015

Varanasi
Wieger

Nepal en India

Actief sinds 17 Dec. 2014
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 3731

Voorgaande reizen:

17 December 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: