Een warme douche ! - Reisverslag uit Kathmandau, Nepal van Wieger Brug - WaarBenJij.nu Een warme douche ! - Reisverslag uit Kathmandau, Nepal van Wieger Brug - WaarBenJij.nu

Een warme douche !

Blijf op de hoogte en volg Wieger

05 Januari 2015 | Nepal, Kathmandau

Het fenomeen verwarmen wordt in Nepal alleen in verband gebracht met de bereiding van eten. Er is geen energie voor het verwarmen van water en binnenruimtes. Een warme douche ligt buiten bereik, ook in de betere hotels. Met jas aan en sjaal om vaak ook een muts zit ik aan mijn avondeten. Bij nader inzien was ik wat dat betreft denk ik toch liever in het Zuiden begonnen..

hotel Ritu van Sunep is top. Licht, ruim, centraal vriendelijke mensen, heerlijk ontbijt, niet duur. Een aanrader! Gisteren achterop de motor van Sunep de Hindu tempels van baktapur bezocht. Het is een indrukwekkend complex, gesticht toen Nepal nog uit kleine koningrijkjes bestond zo'n 500 jaar geleden.
Mijn guide nam me ook mee naar ene vage vijver in de bergen met zgn. heilige vissen. Een soort goudvissen op karperformaat. Als je ze eten geeft komen al je wensen uit. Met 10-tallen tegelijk happen ze met hun grote bek naar dat eten dat je bij ingang kunt kopen. Uiteraard heb ik voor de zekerheid wel een mooie wens gedaan ;o)

Ik heb kathmandu onderhand wel gezien en ben vanmorgen naar Poccora vertrokken. Een schoon touristenstadje waar je die geweldige bergen real life van dichtbij kunt bekijken. Ik verheug me daar echt op. Heb afgezien van een 4-daagde trekking want het wordt afgeraden door de locals. Het is te koud.
Ik denk dat ik twee dagen ik Poccora blijf. Daarna vertrek ik naar yogastad Rishikesh in India. een busreis van zo'n 26 uur.
Poccora is veel goedkoper dan kathmandu waardoor ik per ongeluk in een relatief duur hotel terecht ben gekomen. De prijs leek laag maar je kunt hier dus veel goedkoper. Voor 4,50 zit je al in een prima kamer met alles erop en aan incl lake view. Maar mijn hotel heeft WARM WATER !! wat een genot, mijn eerste warme douche sinds 15 dec...

Ik ga lekker wat eten. Tot later
Namasté uit Nepal

  • 06 Januari 2015 - 19:15

    Richard Bosma:

    Ha Wieger,

    Leuk te lezen jouw verhalen. Pokhara is een mooi stadje en veel rustiger dan Kathmandu. De bergen zijn de grootste attractie van Pokhara. Vaar lekker naar het eilandje in het meer en geniet vanaf het eiland van het adembenemende uitzicht op de bergtoppen van 7.000m en hoger.

    Groet,
    Richard

  • 07 Januari 2015 - 09:31

    Marjolein :

    Het is fijn een beetje te kunnen volgen waar je bent en wat je doet.
    Wat warm water al niet voor genot kan zijn!
    heb je al tijd gehad om naar kunst te kijken en ideeën op te doen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandau

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2015

Zuid India

28 Februari 2015

Goa en Hampi

07 Februari 2015

Radjahstan camelsafarie bollywood

19 Januari 2015

Agra Jaipur

16 Januari 2015

Varanasi
Wieger

Nepal en India

Actief sinds 17 Dec. 2014
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 3728

Voorgaande reizen:

17 December 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: