Kathmandu razzmatazz - Reisverslag uit Kathmandau, Nepal van Wieger Brug - WaarBenJij.nu Kathmandu razzmatazz - Reisverslag uit Kathmandau, Nepal van Wieger Brug - WaarBenJij.nu

Kathmandu razzmatazz

Door: Wieger

Blijf op de hoogte en volg Wieger

20 December 2014 | Nepal, Kathmandau

Donderdag
Het is low season in Nepal. Ik denk vanwege de kou. Je ziet danook hooguit een paar verdwaalde backpackers en af een toe een busje Japanners en chinezen, vooral te herkennen aan de enorme telelenzen. Ik ben meestal de enige buitenlander in restaurants.

Behalve de smog en de kou bevalt kathmandu met uitstekend. Mensen zijn vriendelijk en behulpzaam het eten is heerlijk, guesthouses prima en goedkoop en er is veel te zien.
De Razzmatazz blijkt iets minder glamerous dan voorgesteld door de Belgen. Alleen de eigen badkamer is wel plezant. Ook prettig als je echt low budget gaat is de mogelijkheid om zelf te kunnen koken op het dakterras (in de kou). Iets waarvan een excentrieke Fransman die van plan is om 4 jaar lang van €10,-/dag te leven maar al te graag gebruik maakt.

Op Durbar square, het plein met de vele tempels was ik getuige van de ultieme verschijning Kumari. Zij is de enige levende echte godin! Zij verblijft in de tempel Kumari Ghar en komt af en toe te voorschijn op een soort balkon, net als Beatrix. Als je haar wilt zien moet je veel geduld hebben want van de planning trekt ze zich niets aan. Fotograferen is ten strengste verboden. Ze heeft een spierwit gezicht enorme geschminkte ogen en een knalrood mondje. Ze trekt dan een paar vreemde grimassen kijk heel even het publiek aan en dan binnen 1 minuut is ze weer vertrokken....!?!

Straks om 14.00 u moet ik me melden bij de ashram van de vipassana. Daarna is het 10 dagen complete radiostilte; geen internet, geen whatsapp, sms of email en geen gesproken woord. Vraag me af hoe dat is; alleen gezichtsuitdrukking en lichaamstaal.

Nu ga ik snel naar de kleermaker om mijn broeken op te halen. Als het goed is heeft hij er zakken aan de binnenkant in genaaid voor iPhone en geld. Een gouden tip! (Dankjewel Connie)

Ik wens iedereen prettige feestdagen en een supermooie jaarwisseling. Tot over 10 dagen!

  • 20 December 2014 - 07:30

    Richard:

    Wij wensen jou ook fijne dagen. Ik ben benieuwd hoe je 10 dagen stilte hebt ervaren.

    Groet,
    Richard

  • 20 December 2014 - 09:16

    Connie:

    Hoop dat je een prachtig mooie 10 dagen krijgt. Merry Christmas! ⭐️

  • 20 December 2014 - 12:24

    Matthijs:

    Gaaf Wieg!
    Heel veel succes en de mooiste en misschien heftigste 10 dagen van je leven gewenst en een mooi nieuw begin op dag 11! We denken aan, zet m op kerel!
    Voor dat het maar een gaaf nieuw jaar mag worden tot over 10 dagen!
    Groet,
    Matthijs

  • 20 December 2014 - 13:06

    Karin:

    Hey Wieger, leuk dat je zo'n reisverslag bijhoudt! Het lijkt me nu al een interessante reis die je maakt. Een hele fijne en de komende 10 dagen, rustige tijd gewenst. Het lukt je vast en op een bepaald moment wil je waarschijnlijk niet eens meer praten...dat wordt rustig!

  • 22 December 2014 - 17:36

    Gésiena Meindertsma:

    Jou kennende kan het niet anders dan dat je enorm geniet van alle nieuwe indrukken. De geuren, kleuren, smaken etc.
    Geniet volop. Ben benieuwd hoe de 10 dagen stilte je bevalt. Enfin, dat hoor ik dan daarna wel.
    Alvast een super nieuwjaar gewenst. Dat al je dromen mogen uitkomen. X

  • 22 December 2014 - 20:26

    Urs:

    Tien dagen om stil te worden, voor het vuurwerk begint... ik hoop dat je daar ergens diep van binnen álles vindt om er een knallend nieuw jaar van te maken! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandau

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2015

Zuid India

28 Februari 2015

Goa en Hampi

07 Februari 2015

Radjahstan camelsafarie bollywood

19 Januari 2015

Agra Jaipur

16 Januari 2015

Varanasi
Wieger

Nepal en India

Actief sinds 17 Dec. 2014
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 3723

Voorgaande reizen:

17 December 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: